Overigen

Home / Overigen

2017.

In het eerste kwartaal van 2017 is er in samenwerking met Groen West (eigenaar woonappartementen Maria-Oord) een duiker door de Herenweg aangebracht die er voor zorgt dat de waterstand onder de beide gebouwen zowel de H.Hartkerk en de woonappartementen gegarandeerd wordt. Door de Stichting is een bedrag van €20.000,00 hieraan bijgedragen.

2018.

Na herhaaldelijke problemen met de uurwerkverlichting op de toren is in opdracht van de Stichting door de firma ROYAL EIJSBOUTS uit Asten in samenwerking met kraanbedrijf Van Schie uit Mijdrecht de uurwerkverlichting gereviseerd . De wijzerplaten zijn voorzien van een nieuwe verflaag en de verlichting vervangen door een energiezuinige LED verlichting. Tevens zijn de wijzers en de cijfers opnieuw verguld. Ook zijn er reparatieluiken in de wijzerplaten aangebracht zodat onderhoud gemakkelijker kan worden uitgevoerd. De totale kosten waren €25.000,00. De stichting werd blij verrast dat d.m.v. een schenking, van een zeer betrokken parochiaan, deze werkzaamheden voor zijn rekening kon worden uitgevoerd.

2019.

De Stichting heeft in de zomer van 2019 een nieuwe vlaggenmast laten plaatsen nadat de oude mast was afgebroken. De kosten hiervoor waren €1.260,00