Bezichtiging

Home / Bezichtiging

Kerkbezichtiging

Op de woensdag en zaterdagmiddag van de maanden juli en augustus bestaat de mogelijkheid om onze kerk te bezichtigen. Goed geïnformeerde gidsen kunnen u alles over kerk en interieur vertellen. Uiteraard kunt u ook op eigen gelegenheid rustig rondlopen.

De openingstijden zijn van 13.00 tot 16.00 uur.

Tevens is er gelegenheid om, tegen een kleine vergoeding, ( € 2,50 voor volwassenen en € 1,00 voor kinderen) de prachtig gerestaureerde toren te beklimmen tot aan de omloop bij het uurwerk en genieten van een prachtig uitzicht over Vinkeveen en de Vinkeveense Plassen.

Ook op Open Monumentendag in september is onze kerk de gehele dag geopend. Hier gelden andere openingstijden. Houd u de publicaties en onze site in de gaten.

Voor groepen en of individuele personen is het mogelijk  een afspraak te maken voor een rondleiding. Afspraken graag via de e-mail of telefoon.

Gelukkig kunnen we zolang de coronatoestand niet verslechterd weer met kleine groepen de toren beklimmen. Afspreken is niet nodig. De laatste rit naar boven zal uiterlijk om 15.30 uur vertrekken.

Zondagmiddag 12 september is er om 13.30 uur een concert verzorgd door Camerata Capelle met verhalen over de “OUD HOLLANDSE WATERLINIE”.

In het Monumentenweekend van 11 en 12 september 2021 organiseert de Stichting Oude Hollandse Waterlinie een zestal klassieke inloop concerten. De concerten duren circa 45 minuten en worden uitgevoerd door het Barok-ensemble Camarata Capelle, onder leiding van Boudewijn Bruil. Het ensemble voert stukken uit van onder andere Händel, Telemann en Bach. De muziek wordt afgewisseld met verhalen over de lokale geschiedenis van de Oude Hollandse Waterlinie en het Rampjaar 1672, verteld door theatermaker Michiel van de Burgt, in de persoon van de 17e eeuwse Wouter van de Waterlinie.

De concerten zijn gratis bij te wonen

Meer informatie over de activiteiten van de Stichting Oude Hollandse Waterlinie is te lezen op: www.oudehollandsewaterlinie.nl