Kerkbezichtigingen

Home / Kerkbezichtigingen

Kerkbezichtiging en tentoonstelling  1672 RampZalig     juli t/m oktober 2022

In de Heilig Hart van Jezus kerk Kerklaan 2  3645EV Vinkeveen

Ook dit jaar organiseert de Stichting Vallis Pacis de mogelijkheid het zeer fraaie rijksmonument, de H. Hart van Jezus kerk in Vinkeveen, te bezoeken in de maanden juli en augustus op de woensdag- en zaterdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur.  Na twee coronajaren ziet het er naar uit dat wij U weer als vanouds mogen rondleiden en  eventuele vragen kunnen beantwoorden. Ook het torenbezoek is op die dagen weer mogelijk.

Aanvangstijden torenbezoek in juli en augustus om 13.15 – 14.15 – 15.15 uur.

Op Open Monumentendag 10 september zijn de openingstijden van 10.00 uur tot 16.00 uur met torenbezoek om  10.15 -11.15 -12.15 -13.15 -14.15 -15.15 uur.

Op Open Monumentendag 11 september zijn we open van 13.00 tot 16.00 uur  (Geen torenbezoek)

Voor het torenbezoek zal een kleine bijdrage van €2,50 ( kinderen €1,00  ) gevraagd worden met als bestemming onderhoud van het rijksmonument.

Regelmatig gedurende de openingsdagen zal ons monumentale Wander Beekes orgel  bespeeld worden.

Tentoonstelling “1672 RampZalig”

Van 2 juli tot en met 30 oktober (uitgezonderd zondag 18 september) organiseert historische vereniging De Proosdijlanden een grote tentoonstelling over de gebeurtenissen die tijdens het rampjaar 1672 in de dorpen van de huidige gemeente De Ronde Venen hebben plaatsgevonden. Vele kaarten, prenten en voorwerpen uit de zeventiende eeuw vullen de expositie in de op zichzelf al prachtige ruimte van de R.K.-kerk aan de Kerklaan in Vinkeveen. Daarnaast komt er een reeks van lezingen, is er een educatief project voor de basisscholen en er zijn fiets- en wandelroutes langs de toenmalige verdedigingsposten.
De tentoonstelling is gratis toegankelijk op de woensdag-, zaterdag- en zondagmiddagen tussen 13.00 en 16.00 uur.

Namens werkgroep kerkbezichtiging Stichting Vallis Pacis

Historische Vereniging De Proosdijlanden.

C.J.(Con) Huijbreghs

info@voorzitterstichtingvallispacis.nl